Jak drzewa zwiększają zyski ze sprzedaży

Iwo Fisz        22 maja 2012        2 komentarze

Zieleń miejska to nie tylko element potrzebny dla zapewnienia miejsca do spacerowania czy rekreacji. Podobnie istotną rolę odgrywają drzewa i krzewy poza parkami i zieleńcami.

Image(s): FreeDigitalPhotos.net

Okazuje się, że obecność drzew ma wpływ na zachowania ludzi jako konsumentów – w otoczeniu drzew czujemy się lepiej, a widok pięknej zieleń budzi w nas poczucie, że ktoś o nie dba – ktoś staranny i godny zaufania.

Ktoś, u kogo warto kupować.

Polecam artykuł doktora Jakuba Kronenberga pt. „Przyroda w mieście a biznes – przykłady praktyczne”, gdzie autor zauważa:

Z badań przeprowadzonych w Stanach Zjednoczonych wynika, że konsumenci chętniej odwiedzają centra handlowe, w których rosną drzewa, a także są skłonni zostawić w nich więcej pieniędzy. Okazało się, że konsumenci są gotowi płacić 9% więcej w małych miastach i 12% więcej w dużych miastach za podobne towary – w dzielnicach handlowych, w których rosną drzewa. Konsumenci wskazywali, że poziom dbałości o rośliny rosnące przy sklepie przekłada się na poziom dbałości o klienta. Są też gotowi pojechać na zakupy dalej – do bardziej atrakcyjnego miejsca. Dodatkowo, istnieje możliwość promowania wizerunku miejsca poprzez odwołanie np. do gatunków drzew lub ich cech charakterystycznych, co szczególnie chętnie wykorzystują deweloperzy.

Autor wyciąga następujące wnioski z prowadzonych rozważań:

Warto pomyśleć w szczególności o współpracy z przedsiębiorstw, z punktu widzenia których ochrona przyrody w mieście jest szczególnie istotna. Szczególnie dobrym przykładem mogą być firmy oferujące ubezpieczenia zdrowotne, które dzięki sprawnie funkcjonującym systemom przyrodniczym w mieście unikną wydatków związanych z kosztami leczenia ubezpieczonych mieszkańców miast. Innym przykładem mogą być firmy kierujące swą ofertę do młodych rodziców, którym szczególnie zależy na tym, by móc wyjść na spacer w pobliżu miejsca zamieszkania. Poszukiwania podobnych potencjalnych sprzymierzeńców mogą rozwiązać podstawowy problem związany z niedostatecznymi środkami finansowymi przeznaczanymi na ochronę przyrody w miastach.

Tu jest klucz do zrozumienia roli zieleni  w mieście  – to nie tylko urbanistyczna konieczność, ale po prostu biznes.

Całość artykułu przeczytaj na portalu www.urbanistyka.infoIwo Fisz

{ 2 komentarze… przeczytaj je poniżej albo dodaj swój }

Karol Sienkiewicz | Dochodzenie wierzytelności Maj 22, 2012 o 22:24

Biznes to jest, ale stopa zwrotu dość słaba – drzewa wolno rosną a do tego czasami usychają (wiem coś o tym z własnego podwórka).

Odpowiedz

Iwo Fisz | Blog o zagospodarowaniu przestrzennym Maj 23, 2012 o 07:57

Jasne, że to nie jest prosto liczony zysk, jak na lokacie. To bardziej jak kolorystyka tablic ze zdjęciami jedzenia w barach fast-food – jest to jeden z czynników, które wpływają na ogólny wynik.

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Publikując komentarz przekazujesz Kancelarii swoje dane osobowe, w tym imię i nazwisko, pseudonim, numer IP, swój adres e-mail i ewentualnie adres strony internetowej. Podanie tych danych jest dobrowolne, ale bez ich przekazania nie będę mógł odpowiedzieć na Twój komentarz. Widoczny na stronie będzie wyłącznie podpis, data opublikowania komentarza oraz ewentualnie adres podanej przez Ciebie witryny internetowej. Administratorem Twoich danych osobowych stanie się Sienkiewicz i Zamroch Radcowie prawni sp.p. (ul. Warszawska 4/3, 87-100 Toruń). Twoje dane osobowe będą przez nas przetwarzane wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na komentarz. Szanujemy Twoją prywatność - dane nie będą przekazywane do innych podmiotów, za wyjątkiem podmiotu obsługującego niniejszy formularz oraz naszą pocztę e-mail. Dane będziemy przechowywać przez okres publikacji komentarza – po tym okresie zostaną usunięte. W każdym czasie możesz się również zwrócić do Kancelarii z żądaniem sprostowania, usunięcia swoich danych, wniesienia sprzeciwu, przeniesienia do innego podmiotu lub ograniczenia ich przetwarzania – wystarczy, że napiszesz wiadomość na adres: radcowie@radcowie.biz. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b rozporządzenia ogólnego o przetwarzaniu danych osobowych (RODO). Jeżeli według Ciebie Twoje dane są przetwarzane nieprawidłowo, masz prawo złożenia skargi do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.

Poprzedni wpis:

Następny wpis: