Warunki zabudowy na reklamę

Iwo Fisz        30 czerwca 2014        Komentarze (1)

Ciekawy problemem dotyczącym warunków zabudowy jest budowa nośników reklamowych, trwale związanych z gruntem. W całej Polsce lokuje się je wzdłuż dróg, aby zapewnić dobrą ekspozycję treści.

Warto się zastanowić jak powinno wyglądać wydawanie warunków zabudowy dla takiej inwestycji. Jedno ze stanowisko opowiada się za uznaniem takich obiektów za urządzenia infrastruktury technicznej, co zwalnia z konieczności spełnienia wymogu dobrego sąsiedztwa (art. 61 ust. 3 ustawy).

Drugi pogląd opowiada się za stosowaniem zasady dobrego sąsiedztwa poprzez ocenę niesprzeczności takiej inwestycji z istniejącymi w sąsiedztwie funkcjami zabudowy i zagospodarowania terenu.

Spotkać też można poglądy rygorystyczne, opowiadające się za koniecznością oceny kontynuacji funkcji i określania parametrów zabudowy wg przepisów rozporządzenia Ministra Infrastruktury. W mojej ocenie, takie stanowisko jest zbyt restrykcyjne i uniemożliwiałoby budowę nośników reklamowych w wielu przypadkach. Nośniki reklamowe same w sobie nie zmieniają przeznaczenia terenu i należy je oceniać w uzupełnieniu istniejących funkcji.

Iwo Fisz

{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }

Dodaj komentarz

{ 1 trackback }

Poprzedni wpis:

Następny wpis: