Jak drzewa zwiększają zyski ze sprzedaży

Zieleń miejska to nie tylko element potrzebny dla zapewnienia miejsca do spacerowania czy rekreacji. Podobnie istotną rolę odgrywają drzewa i krzewy poza parkami i zieleńcami.

Image(s): FreeDigitalPhotos.net

Okazuje się, że obecność drzew ma wpływ na zachowania ludzi jako konsumentów – w otoczeniu drzew czujemy się lepiej, a widok pięknej zieleń budzi w nas poczucie, że ktoś o nie dba – ktoś staranny i godny zaufania.

Ktoś, u kogo warto kupować.

Polecam artykuł doktora Jakuba Kronenberga pt. „Przyroda w mieście a biznes – przykłady praktyczne”, gdzie autor zauważa:

Z badań przeprowadzonych w Stanach Zjednoczonych wynika, że konsumenci chętniej odwiedzają centra handlowe, w których rosną drzewa, a także są skłonni zostawić w nich więcej pieniędzy. Okazało się, że konsumenci są gotowi płacić 9% więcej w małych miastach i 12% więcej w dużych miastach za podobne towary – w dzielnicach handlowych, w których rosną drzewa. Konsumenci wskazywali, że poziom dbałości o rośliny rosnące przy sklepie przekłada się na poziom dbałości o klienta. Są też gotowi pojechać na zakupy dalej – do bardziej atrakcyjnego miejsca. Dodatkowo, istnieje możliwość promowania wizerunku miejsca poprzez odwołanie np. do gatunków drzew lub ich cech charakterystycznych, co szczególnie chętnie wykorzystują deweloperzy.

Autor wyciąga następujące wnioski z prowadzonych rozważań:

Warto pomyśleć w szczególności o współpracy z przedsiębiorstw, z punktu widzenia których ochrona przyrody w mieście jest szczególnie istotna. Szczególnie dobrym przykładem mogą być firmy oferujące ubezpieczenia zdrowotne, które dzięki sprawnie funkcjonującym systemom przyrodniczym w mieście unikną wydatków związanych z kosztami leczenia ubezpieczonych mieszkańców miast. Innym przykładem mogą być firmy kierujące swą ofertę do młodych rodziców, którym szczególnie zależy na tym, by móc wyjść na spacer w pobliżu miejsca zamieszkania. Poszukiwania podobnych potencjalnych sprzymierzeńców mogą rozwiązać podstawowy problem związany z niedostatecznymi środkami finansowymi przeznaczanymi na ochronę przyrody w miastach.

Tu jest klucz do zrozumienia roli zieleni  w mieście  – to nie tylko urbanistyczna konieczność, ale po prostu biznes.

Całość artykułu przeczytaj na portalu www.urbanistyka.infoIwo Fisz

Iwo Fisz

Specjalizuję się w prawie administracyjnym. Doradzam w zakresie gospodarki nieruchomościami, zagospodarowania przestrzennego oraz ochrony przyrody i środowiska.

Podobne artykuły

2 Komentarze do tego wpisu post

  1. Biznes to jest, ale stopa zwrotu dość słaba – drzewa wolno rosną a do tego czasami usychają (wiem coś o tym z własnego podwórka).

  2. Jasne, że to nie jest prosto liczony zysk, jak na lokacie. To bardziej jak kolorystyka tablic ze zdjęciami jedzenia w barach fast-food – jest to jeden z czynników, które wpływają na ogólny wynik.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *